Hírarchívum

Dohányzás ellenes kampány - WHO (06. 01)

Keresse a Dreher OlimpIKONat! - Human Telex (06. 01)

Renault Scénic "Hűtse le magát!" - Publicis (06. 01)

Tuborg HORECA akció - Human Telex (06. 01)

ELTE számítástechnikai labor - IBM (06. 01)

Komoly növekedés az online reklámpiacon (05. 30)

Kedvezmény a website látogatóknak - Suzuki Ász (05. 30)

Újabb e-business-piac - IBM (05. 30)

10 millió facsemete az üvegházhatás ellen - Peugeot (05. 26)

Zöld út a fúziónak - AT&T - MediaOne (05. 26)

Júliusban újabb Ákos kislemez - MATÁV (05. 26)

Művészeti ösztöndíj - Pannon GSM (05. 26)

Kártérítés az elégedetlen utasoknak egy Online utazási irodától - Biztravel (05. 26)

E-mail-es lejárató kampány az Ericsson ellen (05. 25)

Győri Keksz tender győzelem - Grey (05. 25)

Worldwide Partners világtalálkozó Budapesten - hat (05. 25)

Suzuki promóció a Sláger Rádióban - hat (05. 25)

Két Knorr bevezető kampány - Grey (05. 25)

Az elmúlt másfél év adományai a Pharmavit Rt.-től

CBA bevásárlóőrület - Danubius Rádió (05. 24)

Két rendezvény - Matáv (05. 24)

Ford Ka Party a leggyorsabbaknak (05. 24)

Vállalatközi elektronikus piac létesül Magyarországon - Matáv (05. 22)

 

Komoly növekedés az online reklámpiacon (05. 30)

A kék színnel kiemelt kifejezések megtalálhatóak szótárunkban is, ha részletesebb magyarázatra lenne szüksége, kérem írja be a kívánt kifejezést a szótár-ablakba.

2000 első negyedévében a legoptimistább várakozásokat is meghaladóan növekedett a hazai online reklámpiac. A tavalyi év 345 millió forintos eredménye után 2000 első három hónapjában 236, 4 millió forintot költöttek a vállalatok online reklámra.

A Magyar Reklámszövetség és a Carnation Research a hazai online médiatulajdonosok, bevonásával készítette el a harmadik Online Reklámköltés Riportot, amely 50 hirdetési bevétellel rendelkező website adatait tartalmazza.
Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának vezetoje kiemelte: az első negyedéves adatok alapján biztosra vehető, hogy a 2000-es évben az online reklámozás meg fogja haladni az 1 milliárd forintos értéket. Így ma már nem az a kérdés, hogy az internetet kell-e reklámozásra használni, hanem az, hogy a reklámbüdzsé mekkora részét fordítsák a vállalatok online kommunikációra.
Fejes András, a Carnation Research munkatársa a kutatás részleteit ismertetve elmondta, az IT/telco/internet szektor költötte el a legtöbbet az interneten (67%). A további sorrend: pénzügyi szektor 14%, média 5, 5%, állásközvetítők 4, 6%, autóipar 3, 2%. A piac dinamikus növekedése mellett mintegy 16%-kal nőtt átlagosan az internetes hirdetés ára.
A hirdetési típusok közül még mindig a Banner-hirdetés a legnépszerűbb (88%), de növekedett az online szponzoráció aránya is (10%).
Az árazási típusok közül a legelterjedtebb az ad view után történő fizetés (CPM), emellett még mindig találkozhatunk az időalapú számlázással. A tavalyi évben kezdett elterjedni a hibrid (ad view és klikkelés kombinációja), valamint a tisztán klikkelés alapú elszámolás is. A vizsgált időszakban a CPM átlagos értéke 3690 Ft volt, tehát ennyibe került a hirdetőnek a banner ezer megjelenése.


A következő hír